OBJECTIVE: To assess the effect of an extracurricular scientific program on the levels of self-concept, self-esteem and general self-efficacy in a group of gilrs aged 8 to 11 years. MATERIAL AND METHOD: The Garley Self-Concept Questionnaire (CAG), the Ruiz Alva School Self-Esteem Test and the Grimaldo General Self-Effectiveness Questionnaire were used. Level and type of design: The level of the research was applied experimentally with a pre-experimental design. RESULTS: The extracurricular scientific program has a significant influence on the levels of self-concept, self-esteem and general self- efficacy. As for the specific objectives; Evaluate the influence of the program on each variable independently. It is found that the level of self-concept is not influenced. The same does not happen for the variables self-esteem and general self-efficacy.
OBJETIVO: Evaluar el efecto de un programa científico extracurricular sobre los niveles de autoconcepto, autoestima y autoeficacia general en un grupo de niñas de 8 a 11 años. MATERIAL y MÉTODO: Se utilizó el Cuestionario de Autoconcepto de Garley (CAG), el Test de Autoestima escolar de Ruiz Alva y el Cuestionario de Autoeficacia General de Grimaldo. Nivel y tipo de diseño: El nivel de la investigación fue aplicado de tipo experimental con un diseño pre experimental. RESULTADOS: El programa científico extracurricular influencia de manera significativa en los niveles de autoconcepto, autoestima y autoeficacia general. En cuanto a los objetivos específicos; evaluar la influencia del programa científico extracurricular en cada variable de manera independiente. Se encuentra que el nivel de autoconcepto no se ve influenciado. No sucede lo mismo para las variables autoestima y autoeficacia general.