DSpace Repository

Expresión oral del idioma aimara utilizando videos en los estudiantes del 6to grado de la IEP Camata Puno

Show simple item record

dc.contributor.advisor Guzmán Sota, Ingrid Rosemary es_ES
dc.contributor.author Pari Coaquira, Nilthon es_ES
dc.date.accessioned 2021-01-28T15:20:14Z
dc.date.available 2021-01-28T15:20:14Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12866/8960
dc.description.abstract Aka yatxatawi irnaqañasti amtatawa wakichaña ukhamasa irnaqaña aymara aru ch’amañchañataki Plateria chiqana suxtayri mara yatiqirinakaru. Ukhamkikparaki, yatxatawixa amuyutha chanipawa, ukasti ma ayllu yatiqaña utana lurasixa Puno markana. Ukansti irnaqasirakiwa suxtayri mara yatiqirinaka, awki taykanaka, yatirinaka, ayllu markachirinaka, ukhamasa yatichiri. Yatxatawisti aptatarakiwa jiskt’awinakatha, kikpa uñjañatha, sapüru qillqatatha, jamuqa unxtiri apaqatatha ukhamasa jamuqanakatha. Amuyatha yatxatawi irnaqawinsti, nayraqataxa, mathapiwi irnaqawinakawa lurasixa awki taykanakampi ukhamasa ayllu markachirinakampi tunu arunaka wakisitapa chuymachañataki. Payayrinsti, yatiqirinakana aymara arupawa jaktayasixa jamuqa unxtiri inuqawsina siwsawi, jarawi ukhamasa warurt’awinaka lurawsina. Kinsayrinsti, yatiyasiwa yatiqirinakana suma arsutanakapa qallta arsutatha taypi arsutaru puritapa kikpa ukhamasa anqa yatiqaña utana. Aru yatiqirinakana jaktayañasti wakisiriwa yaqha chiqanakana lurapxañapa, kunjamatixa estado taypitha ch’amañchatawa ukhamatha tunu ayllunaka utjaskakiñapataki ukhamasa chiqaparu yatichasiñapataki. ay_PE
dc.description.abstract La presente investigación-acción tiene como objetivo diseñar e implementar estrategias de fortalecimiento de la expresión oral de estudiantes del sexto grado de una institución educativa primaria de Plateria. Asimismo, es una investigación cualitativa, la cual se desarrolló en una institución educativa rural EIB en la comunidad de Camata de la región Puno. En la investigación participaron los estudiantes del sexto grado, padres y madres de familia, sabios, pobladores de la comunidad y la docente de aula. La información fue recopilada a través de entrevistas, observación participante, diarios de campo, videos y fotografías. En la investigación acción en el plan de acción, primero, se desarrolló talleres a los padres, madres de familia y la comunidad para sensibilizar sobre la importancia de las lenguas originarias. Segundo, se desarrolló la revitalización del idioma aimara en los estudiantes produciendo videos con la realización de cuentos, poesías y canciones. Tercero, se comunicó los resultados de expresión oral de los estudiantes pasando de nivel básico a nivel intermedio dentro y fuera de la institución. La revitalización del idioma aimara en los estudiantes requiere ser replicado en diversos espacios, ya que es una política de estado para preservar la cultura y tener una educación coherente. es_ES
dc.format application/pdf es_ES
dc.language.iso spa es_ES
dc.language.iso aym es_ES
dc.publisher Universidad Peruana Cayetano Heredia es_ES
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess es_ES
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es es_ES
dc.subject Expresión Oral es_ES
dc.subject TIC es_ES
dc.subject Aimara es_ES
dc.subject Revitalización es_ES
dc.subject Producción de Video es_ES
dc.title Expresión oral del idioma aimara utilizando videos en los estudiantes del 6to grado de la IEP Camata Puno es_ES
dc.title.alternative Puno Kamata yatiqaña utana 6tayri marana yatiqirinakaxa jamuqa unxtiri apnaqañampi aymara aru arsupxi ay_PE
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es_ES
thesis.degree.name Licenciado en Educación Primaria Intercultural Bilingüe es_ES
thesis.degree.grantor Universidad Peruana Cayetano Heredia. Facultad de Educación es_ES
thesis.degree.discipline Educación Primaria Intercultural Bilingüe es_ES
dc.publisher.country PE es_ES
dc.subject.ocde http://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 es_ES
dc.subject.ocde http://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.04 es_ES
dc.subject.ocde http://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.02.00 es_ES
renati.author.dni 72320304
renati.advisor.dni 23906023
renati.type http://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis es_ES
renati.level http://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional es_ES
renati.discipline 112096 es_ES
renati.juror Revilla Figueroa, Enrique Manuel es_ES
renati.juror Lauracio Ticona, Hernán es_ES
renati.juror Kvietok Dueñas, Frances Julia es_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics