Background: After the increase in scientific production in recent years, there aren't reports of the profile of the publications made by the professors at the Faculty of Stomatology in Universidad Peruana Cayetano Heredia in the last 10 years. Objective: Analyze the publications in scientific journals by professors at the Faculty of Stomatology in Universidad Peruana in the period 2010-2019. Materials and methods: The research was descriptive, observational, cross-sectional and retrospective, the scientific publications made by professors from 2010-2019 were identified. The variables were gender, professional practice, academic department, employment status, teaching category, academic degree, second specialty, publications by professors, type of publication, year of publication, internationally indexed, Scimago classification and WoS classification. The databases for the bibliographic search were Scielo, Pubmed, Google Scholar, Scopus and WoS. Results: It was evidenced that 58.38% (n = 101) of the teachers had at least one publication, in addition 52.28% (n = 241) of these publications were original articles, and in turn only 4.56% (n = 21) were classified Of the latter, according to SCIMAGO, it was found that 76.19% (n = 16) had FI <2 and 17 had a WoS classification where 47.06% (n = 8) belong to Q1. Conclusion: Most professors at the Faculty of Stomatology in the Universidad Peruana Cayetano Heredia have at least one publication in scientific journals in the period 2010-2019.
Antecedentes: Tras el aumento de la producción científica en los últimos años, no existen reportes del perfil de las publicaciones realizadas por los docentes de la Facultad de Estomatología de la Universidad Peruana Cayetano Heredia en los últimos 10 años. Objetivo: Analizar las publicaciones en revistas científicas por docentes de la Facultad de Estomatología de la Universidad Peruana Cayetano Heredia en el período 2010-2019. Materiales y métodos: La investigación fue descriptiva, observacional, transversal y retrospectiva; se identificaron las publicaciones científicas realizadas por los docentes desde 2010-2019. Las variables fueron sexo, ejercicio profesional, departamento académico, condición laboral, categoría docente, grado académico, segunda especialidad, publicaciones por docente, tipo de publicación, año de publicación, revistas indexadas internacionalmente, clasificación Scimago y clasificación WoS. Las bases de datos para la búsqueda bibliográfica fueron Scielo, Pubmed, Google Scholar, Scopus y WoS. Resultados: Se evidenció que el 58.38% (n=101) de los docentes tuvo al menos una publicación, además el 52.28% (n=241) de estas publicaciones fueron artículos originales, y a su vez solo el 4.56%(n=21) fueron clasificadas, de estas últimas según SCIMAGO se encontró que el 76.19% (n=16) tenían FI<2 y 17 presentaron clasificación WoS donde el 47.06% (n=8) pertenecen a Q1. Conclusión: La mayoría de docentes de la FAEST de la UPCH cuenta con al menos una publicación en revistas científicas en el periodo 2010-2019.